Monday, October 21, 2013

And i'm back here, AGAIN.!

ASSALAM..

Hmm. Rasa janggalnya.! haha.

Ok, sebenarnya mcm ni. Puncanya... Disebabkan aku ni penuh dengan kasih sayang insan sekeliling, tiba2, datang seorang sahabat, mintak aku mula bercerita. Again.! Yang tak menahan, siap cakap " kau buat lah blog balik, Farah. Aku bosan ni cuti lama-lama." Aku pun dengan sesenyum reply whatsapp dye. "Dah kenapa aku yang kena.?" Dye balas lagi. "Sebab kehidupan kau kan penuh dengan warna-warni." (baca dengan sengih lebar sebab kau dicop orang paling bahagia) Ok. Hahahaha. Ok. Ni yang aku nak cakap. Mungkin itu yang kau nampak. Tapi..



PELANGI.!

Rasa itu kita punya.
Rasa itu rasa kita.

Engkau tahu.?
Aku punya sejuta rasa.
Aku punya rasa cinta.
Aku punya rasa bahagia.
Aku punya rasa hati berbunga.

Tapi,
Pernah engkau tahu,
Mana kecewa.?
Mana sengsara.?
Mana derita.?

Ah, aku cuba sedaya upaya.
Yang cipta bahagia itu kita.
Yang beri rasa itu Yang Maha Esa.
Jadi, engkau simpan cerita lara engkau hebahkan rasa suka.

Tiada beza antara kita.
MANUSIA..

Kita selalu sesengih sambil pegang tangan yang tercinta, nampak pelangi mula bayangkan ceritera bahagia. Hati kita suka. Pernah terfikir andai kita juga pelangi senja.? Apa kita rasa saat kita perlu lenyapkan jiwa saat kita baru mencecah rasa cinta pada dunia.? ok. Terluka. Amboih, deepnya.! haha

#Rara

No comments:

Post a Comment